Världens godaste saffransbröd

Nu har jag och Tula haft årets första julbak, och jäklar va gott det blev! Vi gjorde lussekatter och kolor - choklad och smörkola. Det var längesen jag åt så här god kola och lussekatter kan jag säga. Helt galet!

Nåt annat som är helt galet är priset på saffran! Det kostar 32,50 för 0.5 gram. Förstår ni? 65 000 konor kilot!!! Helt sannslöst. Men som mamma sa, man bakar bara med saffran en gång om året, och då är det värt att ha mycket saffran!



Vi gjorde väl drygt 70 lussekatter och runt 100 kolor och det tog inte speciellt lång tid heller. Till lunch hade Tula fixat så att vi åt hemmagjord pizza - också fantastiskt gott :) Men efter allt bakande är jag ändå lite hungrig nu!

Kommentarer
Postat av: Johanna Småbarnsmamman

GOTT!! Du tar väl med det där på glöggkvällen gissar jag! ;) :P Jag måste nog baka något jag oxå, i framtiden. :D

2009-11-22 @ 19:11:48
URL: http://johannajois.blogg.se/
Postat av: Johanna Småbarnsmamman

Du måste gå in och gissa kön på bebis i min blogg.. ;)

2009-11-22 @ 21:41:31
URL: http://johannajois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • RSS 2.0