Lite tips!

Jag har fått kontakt med en hyvens tjej. Hon är makeup artist och himla trevlig.. Jag fick lite hjälp av henne idag, och jag tänkte dela med mig av detta.

Min fråga var:
Hur får man till eyelinern på ett bra sätt? (det brukar kunna bli kletigt och sådär..)

Hennes svar blev:
Ja absolut :) Det gör så mycket för ögonen att bara lägga lite svart lite suddigt vid övre fransarna, det får fransarna att se tjockare och intensivare ut :) Det jag själv brukar göra, som jag tycker funkar bäst, är att ta en svart ögonskugga eller svart ögonbrynsskugga.. och måla på den där försiktigt med en tunn snedställd pensel (så kallad "ögonbrynspensel"). Om man inte har detta så kan man helt enkelt ta svart kajal och dra ett tunt streck just bara ytterst på ögat, längs fransarna. Sen suddar man ut det lite med fingret.

Besök hennes blogg. Hon är riktigt duktig!!

Kommentarer
Postat av: Andréa

Sv: Åh vad gulligt av dig :D Blir nästan lite rörd :D

Så det är absolut okej, det är bara kul :)

2009-01-28 @ 23:07:01
URL: http://makeupartisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • RSS 2.0