Inget sköljmedel!

Nu när vi tvättade använde jag bara sköljmedel till EN utav sex tvättmaskiner. Förut hade jag sköljmedel på allt (utom mina bhar såklart...). Jag har trott att sköljmedel mest är till för lukten och mjukhetens skull, men det är mer än så ska ni veta. Här är några anledningar till att inte använda sköljmedel:



- Handdukar suger åt sig sämre om man använder sköljmedel.
- Bhar tänjer ut sig fortare.
- Funktionsmaterial täpps igen och andas inte.


Det är alltså bara BOMULL som man ska ha sköljmedel till, och hur ofta sorterar man bomull för sig? Dessutom är det superdyrt! Synd att jag precis har köpt två nya flaskor....

Kommentarer
Postat av: Angen

haha ok =)

när bär flytten av?

2009-12-03 @ 22:11:00
URL: http://angenf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • RSS 2.0