Söndag

Jag har gjort morotssoppa för första gången idag. Men huvva ligen va gott det blev!
Idag fick jag för förska gången erfara varför tjejer kan göra flera saker samtidigt, och inte killar.
Såhär såg det ut:

Jag skalar räkor, kokar ris, steker räkor, kokar soppa och kokar torsk...
Marcus skriker
"säg till om jag ska hjälpa till med nåt"
Ja, kan inte du skala räkorna? ropar jag tillbaka
"Näe, jag kan inte skala räkor" får jag till svar.

I vilken ålder och i vilket stadie lär man sig skala räkor? Och när lär man sig öppna en kaviar tub? Om man tänker efter händer det ju faktiskt inte särskilt ofta..

I vilket fall åt vi middag på balkongen idag. Det var så himla varmt och skönt. Vi har nämligen kvällssol på balkongen.



Så här mysigt hade vi det på balkongen


Morotssoppa med kesella och räkor.. mmmmm

Nu ska jag plocka upp i köket efter mig, sen tänkte jag sussa. Imorgon har vi projektredovisning, och jag är inte riktigt klar.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • RSS 2.0