Smoothie

Jag vart så himla sugen på en fruktsmoothie när jag åkte hem från jobbet. Ni vet en sån där man får massor av energi av! När jag kom hem hann jag inte kolla igenom vår smoothie bok utan jag fick gå lite på känsla (och smak).



Det här hade jag i min smoothie:

7-8 Jordgubbar
1 Mango
½ Ananas
Juice från 1 apelsin
Massor av is

Mixa allt i en mixer.  Se till att ta mycket is, så att den blir sådär kall och svalkande. Perfekt till en varm sommardag (ingen klyscha)

Ananas innehåller höga halter av vitamin c samt ett enzym som bryter ner protein, vilket gör att juicen hjälper matsmältningen.
Mango är en god källa till vitaminerna A och C som även innehåller betakaroten (brun brun brun).
Jordgubbarna innehåller järn, kalium och vitaminerna B och C.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • RSS 2.0