Smakar inte ett djäkla dugg

Jag har kommit av mig lite här på bloggen. Det är så mycket enklare när man har sin egen dator där man kan lägga in bilder som man vill. Nu sitter jag på mammas dator i Böle.

Vi skulle egentligen ha åkt hem idag. Men så ville min klass ha dance/volleyboll/basket-camp här imorgon, så då fick vi bli kvar en dag till.. Och antagligen ända tills på torsdag, eftersom jag jobbar då.
Sen ska jag komma på fötter igen, för ni kommer garanterat inte missa när jag tar studenten nästa vecka.

Kan ni förstå hur sjukt det är att 12 års skoltid snart är över? Det är så fantastiskt att jag vill hoppa hopprep i två veckor. Det skulle bli alldeles för jobbigt, naturligtvis.

Om exakt 3 veckor idag fyller jag dessutom 19. Det ska också bli alldeles fantastiskt. Eller ska det det? Vad blir det för skillnad? När man fyller 18 får man ta körkort och gå på krogen. När man fyller 20 får man gå på systemet och när man fyller 23 kommer man antagligen in på alla krogar(om man är snygg).
Men vad händer när man fyller 19? Som korvkiosken Günters på karlbergsvägen skulle ha skrivit "inte ett djäkla dugg".

Nu ska jag återgå till att drömma mig bort i stockholmslägenheter. Petter och Sandra, vi kommer snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • RSS 2.0